Haa..tajuknye pass...boss aku cakp kat aku.."awak pass training"..Oh! pass ek,,betul ke ni,,cam tak sangka la..ye laa..banyak lagi benda yg aku tak mahir wat..tapi syukur..aku dah lulus..tapi..betul...bagi aku,,aku kene blaja lagi..coz aku tak cukup lagi mahir dalam keje aku..ye la pass kan..bukannye excellent..so..kalu pass tu..ade la markah dlam 40 peratus ke atas kan..so..oklah..heh..=p

ok,,nak cite pe lagi,,kat sini..ok,,nak ckap pasal..mengambil apa yg perlu sahaja.Maksudnya kat sini ,jangan berlebihan or melampaui batas dalam apa jua kita lakukan,kelak boleh mendatangkan mudarat,sebagai contoh..dadah,,dadah tu berguna dalam dose yg tertentu utk untuk diletakkan dalam ubat,tetapi bila dadah disalahgunakan iaitu diambil secara berlebihan,maka ia boleh memudaratkan kita..betul tak?..contoh len,,kalu makan banyak time buke pose (tak lama lagi bulan pose),makan lebih dari keperluan,maka..badan akan jadik tak larat nak dirikan solat terawih,,so,,makan sekadar yg perlu,,,iaitu cukuplah sampai kenyang je,toksah menyeksa perut ngan makan sume juadah dengan kuantiti yg banyak..tak ke itu memudaratkan..byk lagi contoh sebenarnye utk kite teladani and ambik iktibar,so..ambilah sekadar yg kite peru sahaja ok?!. (nasihat kat diri sendiri gak ni)

Ok,jom hayati plak hadis ni..

Rasulullah Shallallahu 'Alaihi Wa sallam bersabda,

“Demi Allah,dunia ini dibandingkan dengan akhirat ibarat seseorang yang mencelupkan jarinya ke laut, air yang tersisa di jarinya ketika diangkat itulah nilai dunia(laut diibaratkan seperti akhirat) ” (HR Muslim).


SubhanaAllah,akhirat tu lah sepatutnye jadik matlamat hidup kita...Dunia hanyalah sedikit nak dibandingkan ngan akhirat.So,,pilih mane? akhirat or dunia? anda lah yg menentukannya!..=)

-Saya hanya manusia biasa yang perlu kepada 'saling ingat-mengingati',,maka..ingatkanlah saya..-

21 Rejab
10.02 p.m