=)

Dialah(Allah)yang telah mentakdirkan adanya mati dan hidup untuk menguji dan menzahirkan keadaan kamu: Siapakah di antara kamu yang lebih baik amalnya; dan Dia Maha Kuasa (membalas amal kamu), lagi Maha Pengampun, (bagi orang-orang yang bertaubat)(Al Mulk:2)

Alhamdulillah,,,alhamdulillah,,alhamdulillah..
Syukur ke hadrat Ilahi,seorang kawanku mengkhabarkan berita gembiranya kepadaku..i'm happy for you!! Berkat usaha and doa dia,Allah mengurniakan rezeki anak kepada dia setelah 2 tahun berkahwin..Alhamdulillah,,segala puji hanya pada Allah,,berkuasa memberikan rezeki kepada sesiapa yang dikehendakinya.Betapa bila kita berusaha,berdoa dan meminta org lain turut mendoakan sama,maka Allah dengan sifat Pengasih-Nya akan memudahkan jalan kita.
Saya berharap rezeki yang Allah anugerahkan itu bisa lebih mendekatkan diri dia kepada Ilahi...Tuhan pemberi rezeki..tanda kita bersyukur dengan pemberian-Nya.

-

--Ok,sya nak cakap pasal lelaki kat sini (tak pernah-pernah ye..huhu)..leh ke?? Saya nak cakap..yang lelaki tu pelindung kepada wanita..salah satu sifat yang kena ada pada seseorang lelaki ialah melindungi perempuan,,tolong la ye,,lindungilah kaum Hawa..jangan wat sesuatu yang leh merendahkan martabat seorang perempuan tu,lelaki yang baik ialah lelaki yang berusaha melindungi perempuan tu,menjaga maruah perempuan tu,menjaga iman di hatinya.Ni bukan setakat suami je yang kena lindungi isteri dia,tapi apabila lelaki tu di luar,,dia juga haruslah melindungi wanita yang berurusan dengan dia. Saya lebih menghormati lelaki-lelaki yang melindungi perempuan dari lelaki yang kurang sedar akan tanggungjwab mereka dalam melindungi perempuan.Jadilah lelaki yang soleh dengan melindungi perempuan..ok! peace!

" Kaum lelaki itu adalah pemimpin (pelindung) bagi kaum wanita oleh kerana Allah telah melebihkan sebahagian mereka (lelaki) atas sebahagian yang lain (wanita) dan mereka (lelaki) telah menafkahkan sebahagian daripada harta mereka..." (surah al-Nisa', 4:34).

Haa..tajuknye pass...boss aku cakp kat aku.."awak pass training"..Oh! pass ek,,betul ke ni,,cam tak sangka la..ye laa..banyak lagi benda yg aku tak mahir wat..tapi syukur..aku dah lulus..tapi..betul...bagi aku,,aku kene blaja lagi..coz aku tak cukup lagi mahir dalam keje aku..ye la pass kan..bukannye excellent..so..kalu pass tu..ade la markah dlam 40 peratus ke atas kan..so..oklah..heh..=p

ok,,nak cite pe lagi,,kat sini..ok,,nak ckap pasal..mengambil apa yg perlu sahaja.Maksudnya kat sini ,jangan berlebihan or melampaui batas dalam apa jua kita lakukan,kelak boleh mendatangkan mudarat,sebagai contoh..dadah,,dadah tu berguna dalam dose yg tertentu utk untuk diletakkan dalam ubat,tetapi bila dadah disalahgunakan iaitu diambil secara berlebihan,maka ia boleh memudaratkan kita..betul tak?..contoh len,,kalu makan banyak time buke pose (tak lama lagi bulan pose),makan lebih dari keperluan,maka..badan akan jadik tak larat nak dirikan solat terawih,,so,,makan sekadar yg perlu,,,iaitu cukuplah sampai kenyang je,toksah menyeksa perut ngan makan sume juadah dengan kuantiti yg banyak..tak ke itu memudaratkan..byk lagi contoh sebenarnye utk kite teladani and ambik iktibar,so..ambilah sekadar yg kite peru sahaja ok?!. (nasihat kat diri sendiri gak ni)

Ok,jom hayati plak hadis ni..

Rasulullah Shallallahu 'Alaihi Wa sallam bersabda,

“Demi Allah,dunia ini dibandingkan dengan akhirat ibarat seseorang yang mencelupkan jarinya ke laut, air yang tersisa di jarinya ketika diangkat itulah nilai dunia(laut diibaratkan seperti akhirat) ” (HR Muslim).


SubhanaAllah,akhirat tu lah sepatutnye jadik matlamat hidup kita...Dunia hanyalah sedikit nak dibandingkan ngan akhirat.So,,pilih mane? akhirat or dunia? anda lah yg menentukannya!..=)

-Saya hanya manusia biasa yang perlu kepada 'saling ingat-mengingati',,maka..ingatkanlah saya..-

21 Rejab
10.02 p.m

Related Posts with Thumbnails

Demi masa

About Me

My photo
Seorang hamba Allah yg mengharapkan redha-Nya,mengharapkan petunjuk-Nya dan mengharapkan pimpinan Allah selalu. "Ya Allah,jadikanlah aku hamba-Mu yg sabar dan kuatkanlah hatiku dalam menghadapi ujian dari-Mu dan.. luruskanlah langkahku...luruskanlah hatiku..amiin...".

Followers flowers.

My Blog List