=)

Dialah(Allah)yang telah mentakdirkan adanya mati dan hidup untuk menguji dan menzahirkan keadaan kamu: Siapakah di antara kamu yang lebih baik amalnya; dan Dia Maha Kuasa (membalas amal kamu), lagi Maha Pengampun, (bagi orang-orang yang bertaubat)(Al Mulk:2)

Urm...lonely betul kat sini...wawa..cedih2 kuatkan hatiku untuk hadapi sume ini...alhamdulillah ade kawan yg memahami..same situation like me..sharing good and bad times.. my,,fren,,aku ingin bersamamu di syurga nanti..insyaAllah.. sobs sobs sobs...

Assalamualaikum,, Berada di ruang tamu,,depan tv yg tertutup..dan melayari internet. Cuaca sangat best hari ini,cerah...sesekali angin masuk dari tingkap yg dibiarkan terbuka sedikit..nyaman...dan tenang,tiada bunyi yang kurang menyenangkan di kawasan umah sewa sya ni. Saya suka cuaca hari ni,,tidak mendung dan hujan, saya tidak tahu kenapa,,apabila hujan atau mendung,,hati saya cukup terusik, disapa dengan kesayuan,,,mood sedih konon2nya..entah,,begitulah perasaan sya bila hujan...lagi terasa bila hujan time saya keseorangan...memang ade feel cedih...hukhuk..Tapi bersyukurlah Allah menurunkan hujan tanda kasih sayangNya dan rahmat-Nya.. Saya rasa ,kita perlu sesekali menikmati ketenangan dengan mewujudkan suasana ketenangan atau pergi mencari ketenangan seperti pergi ke taman untuk merehatkan minda,,menyejukkan hati dan pandangan sambil melihat pemandangan ciptaan Tuhan. Dari situ,,kita akan merasai nikmat yang Allah telah berikan...memperbaharui kesyukuran kita kepada Allah kerana masih diberi peluang untuk bernafas di muka bumi ini untuk menambah bekalam amal soleh demi meraih syurgaNya. Bersyukurlah kerana diberi peluang lagi oleh Allah untuk ada pada hri ini,,kerana masih ade lagi masa untuk kita bermuhasabah,bertaubat atas dosa2 yang telah kita lakukan pada hari2 yg lepas..untuk kita menjadi hamba Allah yang lebih baik. Alhamdulillah atas nikmatNya.. Sesungguhnya Allah itu sayang pada kita..Maka balaslah kasih sayangNYa dengan menjadi hamba Allah yg baik,,melaksanakan perintah-perintah Nya dan menjauhi perkara2 yang dilarangNya. Urm..,,saya rasa,,tak perlu lah kita nak melayan kesedihan atau meratapi sesuatu..Allah lebih mengetahui apa yang terbaik buat kita. Entah2, perkara yang kite tangisi bagai nak rak tu memang tak baik pun sebenarnye utk kite..sia2 je kan.Nak sedih.. boleh.. wat melegakan hati...tapi jangan terlampau sedih. Allah lebih mengetahui apa yg terabik wat hamba-Nya...kene ingat tu!..belajar untuk redha dan bersangka baik dengan Allah..=) Airmata kerana Allah tu lebih bermakna kan?..=) Ok,,pe lagi..urm..berkawanlah dengan seseorang/menyukai seseorang yang boleh membawa kita menjadi lebih baik..yang membawa kita menuju cinta Allah..itu lebih manis kan..=) " Ya Allah, kurniakanlah aku cintaMu, dan cinta orang-orang yang mencintaiMu, dan cinta kepada perkara-perkara yang mendekatkan diriku kepadaMu."

Related Posts with Thumbnails

Demi masa

About Me

My photo
Seorang hamba Allah yg mengharapkan redha-Nya,mengharapkan petunjuk-Nya dan mengharapkan pimpinan Allah selalu. "Ya Allah,jadikanlah aku hamba-Mu yg sabar dan kuatkanlah hatiku dalam menghadapi ujian dari-Mu dan.. luruskanlah langkahku...luruskanlah hatiku..amiin...".

Followers flowers.

My Blog List