=)

Dialah(Allah)yang telah mentakdirkan adanya mati dan hidup untuk menguji dan menzahirkan keadaan kamu: Siapakah di antara kamu yang lebih baik amalnya; dan Dia Maha Kuasa (membalas amal kamu), lagi Maha Pengampun, (bagi orang-orang yang bertaubat)(Al Mulk:2)

Showing posts with label PiCturEs Of LifE. Show all posts
Showing posts with label PiCturEs Of LifE. Show all posts

Assalamualaikum..selamat berpuasa semua!!! macam mana puasa anda pada hari ini?? dah 17 Ramadahan dah hari ni.Act saya lupe arini Nuzul Al-Qur'an,pagi-pagi tadi masa g opis,mood tak berapa ok,,ade je yg benda yang saya cepat nak marah..huu..saya dah lupe yang bulan puasa pun bulan melatih diri supaya jadik lebih baik.Puasa bukan hanya terletak pada menahan lapar dan dahaga,tapi menahan diri dari perkara-perkara yang tidak baik dan perkara-perkara yang dilarang oleh Allah. So,menahan diri dari marah tu jugak termasuk dalam pakej berpuasa gak.Ingat tu! Time mood tak berapa ok tu,ada lah sorang hamba Allah ni yang duduk berdekatan ngan saya,die tgk mood sya tak berapa ok,,terus die ckap..hari ni kan Nuzul Al-Quran,,dah berapa juzuk baca? Urm..masa tu lah saya rase cam,,aduh,,tak patutnye saya marah2 tadi,alhamdulillah Allah gerakkan hati dia utk mengingtkan sya yang sekarang bulan puasa,,jangan lah nak mrah2 sgt..huhu.Ya Allah,terima kasih,kerana mengingatkan,sesungguhnya hambaMu ini mudah lupa,leka..
Dalam hati saya terdetik,mesti die dah banyak baca al-Quran dan berusaha utk mengkhatamkan Al-Quran..saya ni?? Ya Allah..jangan cakaplah...jadi malu ngan diri sendiri..banyak lagi sya kena tahu untuk memanfaatkan Bulan Ramadhan yang penuh keberkatan ni.Sesiapa yang dlam usaha mengkhtamkan Al'Quran,baguslah..alhamdulilalh..moga anda terus bermujahadah untuk tetap terus mengkhatamkan Al'Quran.Sesiapa yang masih belum terfikir lagi nak memanfaatkan bulan Ramadhan ngan memperbanykkan baca Al-Quran,maka peluang masih lagi terbuka..masih ade lebih kurang 12 hari lagi untuk kita memanfaatkan bulan Ramadhan ini dengan memperbanyakkan ibadah seperti membaca AlQur'an.Marilah juga mencari malam Lailatul Qadar yang terdapat dalam 10 Ramadhan terakhir.Bagi saya,Bulan Ramadhan ialah bulan penyucian diri kita terutama sekali hati kita dari perkara-perkara yang tidak sepatutnya bertapak dalam diri seorang mukmin itu seperti sifa-sifat mazmumah(seperti riak,buruk sangka,mencela,mengumpat)Dalam meraih kembali kepada fitrah kejadian iaitu hati dan diri yang suci dan bersih, maka Allah menjadikan salah satu dalam bulan Islam iatu Bulan Ramadhan sebagai bulan penyucian diri kita supaya bersih dari sifat-sifat yang tecela.Maka,hamba Allah yang ikhlas dalam berpuasa dengan penuh ketaatan dan memahami konsep berpuasa itu sendiri,selayaknya dia mendapat didikan yang sempurna dalam menghadapi bulan-bulan yang selepasnya.Didikan yang mengajar erti mengawal hawa nafsu dengan baik supaya membentuk diri bersabar dalam ketaatan dan bersabar dalam bermujahadah meninggalkan perkara-perkara yang dilarang.Semoga Aidifilfitri pada tahun ini lebih bermakna dengan kemenangan kita memaknakan Ramadhan..


Sabda Rasulullah s.a.w :

“ Setiap amal kebaikan anak Bani Adam pahalanya (dicatat oleh malaikat) kecuali puasa. Sesungguhnya ia adalah untuk-KU dan AKUlah yang memberi pahala puasanya”

(Diriwayatkan oleh al-Bukhari dalam Shahih al-Bukhari)


PATAH HATI -SAUJANA

KAU TIDAK SEPERTI DULU
YANG KU KENALI DULU
RUPA HILANG SERI
MANAKAH MANISNYA

KAU TIDAK SEPERTI DULU
YANG KU KENALI DULU
MADAH TAK BERLAGU
MANAKAH GIRANGNYA

PATAH HATI
JANGAN TERDAMPAR SEPI
JANGAN TERSUNGKUR MATI
PATAH HATI
JANGAN LEBURKAN MIMPI
JANGAN MEMAKAN DIRI

BUKANKAH TUHAN CIPTAKAN MALAM
UNTUK BERADU MENANTI SIANG
BUKANKAH TUHAN TITISKAN HUJAN
MENANTI LIMPAH KEMARAU PANJANG

LAGU: HAFIZ HAMIDUN
LIRIK: FEDTRI YAHYA

Alhamdulillah,,,alhamdulillah,,alhamdulillah..
Syukur ke hadrat Ilahi,seorang kawanku mengkhabarkan berita gembiranya kepadaku..i'm happy for you!! Berkat usaha and doa dia,Allah mengurniakan rezeki anak kepada dia setelah 2 tahun berkahwin..Alhamdulillah,,segala puji hanya pada Allah,,berkuasa memberikan rezeki kepada sesiapa yang dikehendakinya.Betapa bila kita berusaha,berdoa dan meminta org lain turut mendoakan sama,maka Allah dengan sifat Pengasih-Nya akan memudahkan jalan kita.
Saya berharap rezeki yang Allah anugerahkan itu bisa lebih mendekatkan diri dia kepada Ilahi...Tuhan pemberi rezeki..tanda kita bersyukur dengan pemberian-Nya.

-

--Ok,sya nak cakap pasal lelaki kat sini (tak pernah-pernah ye..huhu)..leh ke?? Saya nak cakap..yang lelaki tu pelindung kepada wanita..salah satu sifat yang kena ada pada seseorang lelaki ialah melindungi perempuan,,tolong la ye,,lindungilah kaum Hawa..jangan wat sesuatu yang leh merendahkan martabat seorang perempuan tu,lelaki yang baik ialah lelaki yang berusaha melindungi perempuan tu,menjaga maruah perempuan tu,menjaga iman di hatinya.Ni bukan setakat suami je yang kena lindungi isteri dia,tapi apabila lelaki tu di luar,,dia juga haruslah melindungi wanita yang berurusan dengan dia. Saya lebih menghormati lelaki-lelaki yang melindungi perempuan dari lelaki yang kurang sedar akan tanggungjwab mereka dalam melindungi perempuan.Jadilah lelaki yang soleh dengan melindungi perempuan..ok! peace!

" Kaum lelaki itu adalah pemimpin (pelindung) bagi kaum wanita oleh kerana Allah telah melebihkan sebahagian mereka (lelaki) atas sebahagian yang lain (wanita) dan mereka (lelaki) telah menafkahkan sebahagian daripada harta mereka..." (surah al-Nisa', 4:34).

Haa..tajuknye pass...boss aku cakp kat aku.."awak pass training"..Oh! pass ek,,betul ke ni,,cam tak sangka la..ye laa..banyak lagi benda yg aku tak mahir wat..tapi syukur..aku dah lulus..tapi..betul...bagi aku,,aku kene blaja lagi..coz aku tak cukup lagi mahir dalam keje aku..ye la pass kan..bukannye excellent..so..kalu pass tu..ade la markah dlam 40 peratus ke atas kan..so..oklah..heh..=p

ok,,nak cite pe lagi,,kat sini..ok,,nak ckap pasal..mengambil apa yg perlu sahaja.Maksudnya kat sini ,jangan berlebihan or melampaui batas dalam apa jua kita lakukan,kelak boleh mendatangkan mudarat,sebagai contoh..dadah,,dadah tu berguna dalam dose yg tertentu utk untuk diletakkan dalam ubat,tetapi bila dadah disalahgunakan iaitu diambil secara berlebihan,maka ia boleh memudaratkan kita..betul tak?..contoh len,,kalu makan banyak time buke pose (tak lama lagi bulan pose),makan lebih dari keperluan,maka..badan akan jadik tak larat nak dirikan solat terawih,,so,,makan sekadar yg perlu,,,iaitu cukuplah sampai kenyang je,toksah menyeksa perut ngan makan sume juadah dengan kuantiti yg banyak..tak ke itu memudaratkan..byk lagi contoh sebenarnye utk kite teladani and ambik iktibar,so..ambilah sekadar yg kite peru sahaja ok?!. (nasihat kat diri sendiri gak ni)

Ok,jom hayati plak hadis ni..

Rasulullah Shallallahu 'Alaihi Wa sallam bersabda,

“Demi Allah,dunia ini dibandingkan dengan akhirat ibarat seseorang yang mencelupkan jarinya ke laut, air yang tersisa di jarinya ketika diangkat itulah nilai dunia(laut diibaratkan seperti akhirat) ” (HR Muslim).


SubhanaAllah,akhirat tu lah sepatutnye jadik matlamat hidup kita...Dunia hanyalah sedikit nak dibandingkan ngan akhirat.So,,pilih mane? akhirat or dunia? anda lah yg menentukannya!..=)

-Saya hanya manusia biasa yang perlu kepada 'saling ingat-mengingati',,maka..ingatkanlah saya..-

21 Rejab
10.02 p.m

Urm..dah lame tak update ini blog,,sampai tak tau nak tulis pe dah.Sejak dapat keje tahun lepas,,dah tak rajin update blog.Banyak benda yang haku belajar pasal blog mase nganggur dulu yang haku dah lupe...aisey.Bile dah masuk alam pekerjaan,,macam2 org aku jumpe and berbagai2 pengalaman pahit manis aku dapat.Bile aku mula kerja,,balik kerja,,terasa penat giler,,aduyai..tak larat rasenye..Tapi ble dah lame2,,aku dah mula adapt ngan situasi hidup aku yg baru.Pastu,,ble kerja dari pagi sampai petang,,aku dapat rasekan kehidupan aku banyak dihabiskan utk kerja,,Duniawi.mase tulah aku fikir,,utk kite menjadi mukmin dan hamba Allah yang baik,,kita jangan terlupa dan abaikan tanggungjawab kita kepada Pencipta kite..Tuhan yang memberi rezeki kepada kite,bukankah Allah telah mengurniakan rezeki berbentuk pekerjaan kepada kita,,setelah sekian lame tak dapat keje,kemudian Allah kasik kite rezeki dapat pekerjaan,,,bukankah itu nikmat dari-Nya,,maka kite sebagai hambanya,,perlulah berterima kasih kepada-Nya dengan bersyukur.Camne care bersyukur??,,bersyukur dengan menunaikan hak-hak Allah seperti melaksankan dan menjaga solat.Yup,,kerja pun suatu ibadah..tapi ingat kita juga merupakan 'pekerja' Allah secara total.
“ Tidak Aku ciptakan jin dan manusia kecuali beribadah (mengesakan ibadahnya) kepada-Ku, Aku tidak mengendaki rezeki sedikitpun dari mereka dan Aku tidak mengendaki supaya mereka memberi makan pada-Ku, Sesungguhnya Allah Dialah Yang Maha Pemberi rezeki Yang mempunyai kekuatan Lagi Maha Sangat Kuat” (Adz Dzariat:56-58)

Kat mane pun bumi kite pijak,,maka ..berpegang teguhlah pada tali Allah,Bile kite mahukan sesuatu,maka minta lah kepada Allah,,sesungguhnya Allah Maha Mendengar dan Maha Penyanyang.Urm..Ya Allah..pelihara dan lindungilah kami..tetapkan kami di jalan-Mu..amin..

Itu saje utk kali ni..(semoga mendapat manfaat)
10.20 p.m
03/5/2011


Ramadhan datang lagi,terasa begitu cepat masa berlalu sehinggakan kita bertemu semula dengan bulan ramadhan yang mulia.Selamat menjalani ibadah puasa,semoga keimanan dan ketaqwaan kita kepada Allah semakin menebal di dalam jiwa.



Barangsiapa yang bertakwa kepada Allah niscaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar". (Ath-Thalaq : 2)

"Dan barangsiapa yang bertawakal kepada Allah niscaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya". (Ath-Thalaq : 3)

Dan barangsiapa yang bertakwa kepada Allah niscaya Allah menjadikan baginya kemudahan dalam urusannya". (Ath-Thalaq : 4)

Dan barangsiapa yang bertakwa kepada Allah niscaya Dia akan menghapus kesalahan-kesalahan dan akan melipat gandakan pahala baginya". (Ath-Thalaq : 5)


Ya Allah,,janganlah Kau jadikan dunia ini kerunsinganku yang besar, jadikanlah akhirat kerinduanku...

Ya Allah,janganlah Kau bebankan kepadaku beban yang tidak dapat aku memikulnya,,Ya Allah..ku mohon..permudahkanlah urusanku..

Ya Allah,sesungguhnya Kau Maha Mengetahui apa yang di dalam hatiku,apa yang ku alami sekarang. Ya Allah, ku bertawakal kepada-Mu,maka...ku mohon..cukupkanlah keperluanku.


..Urm..life is a test,,moga kita tabah menghadapinya..



Teduhan tangan dari hujan..=)
Suka sgt gambo ni,sweeet!ambik dari cite Sad Sonata..ngeh ngeh =).Baru je blaja camne nak ambik gambo dari muvee.hihhi.=D.Dari dulu memang cari gambo ni!=D. Tapi kalu lagi clear,lagi cantik ar gambo nih.=).
Kat bawah ni gambo-gambo len yg tak kurang sweetnye..hee









Gambar atas tu gambar misaki dalam cite Attention Please., dah lama dah tengok cite ni dan cite ni memang best ar ,leh katakan cite feveret tapi takdelah sampai berulang kali tengok, saya bukan peminat fanatik sesuatu..hehe. Cite ni best sebab jalan cite yang menarik dan ada misaki yang comel! heh..name betol misaki ialah ueto aya. Suka watak misaki dalam cite ni,klakar ble tgk perangai dan mimik muka die melakonkan watak tu.Nak tau lebih lanjut,kenelah tgk cite tu! =)confirm akan melekat sampai ke akhir cite! hehe.









Lagu dan gambo di atas dari cite korea iaitu sad sonata, dulu ada tayangkan kat tv 2.Adik saya memang peminat setia cite ni sampai sekarang die minat cite dan ost cite tu, tak tau lah nape die minat sangat.Saya taklah macam die, cukuplah sekadar tau cite dah lagu tu.heh. Cite ni best gak la tapi part yang paling saya suka masa zaman kanak2 diorang,,comel je bile si hero tadahkan tangan kat atas kepala si heroin mase hujan.sweet!:))dah lupe name watak utama dalam cite ni..dah lama dah tgk. Cite ni ending die tak berape best, ye laa dah namenye sad sonata...sad la kan ..heh.

p/s: erm..sejak kebelakangan ni cuaca meamang panas!asyik minum air je,,,huhu...sabor jelah. Skrang ni melayan cite korea wanted son in law kat tv 8,,erm..boleh lah citenye,,tak lah best sgt.=p




Seorang sahabat Nabi s.a.w yang bernama Ubay bin Ka’b berkata:

“Tidaklah seorang hamba meninggalkan sesuatu kerana Allah, melainkan Allah akan

memberinya sesuatu yang lebih baik daripada itu dari arah yang tidak disangka-

sangka.” Ucapan ini diriwayatkan oleh Ibn Al-Mubarak dalam kitab Al-Zuhd.




--- Saya ada satu impian...saya harap impian itu akan menjadi kenyataan walaupun saya rasakan mustahil akan berlaku..hihi....=p

--- Aku buat begitu...hanya untuk menjernihkan keadaan dan hatiku...maafkan aku.huhu.( situasi ni agak sukar buatku..huhu).Cobaaaaan..

--- Dulu ‘tiada’..sekarang ‘ada’, ingin aku ‘tiada’kannya semula.huhu. u can do it!

--- Erm..(tak terluah dan tak tertaip pulak disini..padahal macam-macam nak luahkan! sabor je laa..Lupakan saja!!!..adeh..huhu)..papepun .. Perancangan Allah lagi hebat!=)

---Ermm..moga-moga Allah memudahkan rezeki ku..amiin. (^_~)

---I juz want to be happy!!..=D

--Err..camne ek nak besarkan huruf-huruf kat blog?? aisey..tak abis blajo..




Antara banyak jalan hidup, yang manakah harus dipilih...yang manakah mengundang kejayaan,yang manakah terbaik buat saya. Saya tidak tahu...kita hanya merancang,Allah yang menentukan. Pernah tak merasa perancangan Allah lagi hebat? saya penah merasainya,sungguh ia amat terkesan di hati saya.=) Dan setiap yang berlaku ada hikmah yang tersembunyi, percayalah bahawa disebalik hikmah itu terdapat pertolongan Allah untuk kebaikan kita juga.Bercakap pasal jalan hidup..ada orang pernah berkata kepada saya " Setiap orang jalan hidupnya berbeza, ada yang dapat mencapai kejayaan dengan mudah dan senang dan ada dengan cara yang susah”. Ada orang yang dipilih untuk melalui jalan yang sukar supaya nanti dia menjadi orang hebat, supaya nanti apa-apa cabaran lain yang lebih besar dugaannya, dia dapat melaluinya dengan mudah, supaya nanti dia tahu cara-cara untuk menghadapi masalahnya kerana dia sudah belajar dari pengalaman. Pengalaman yang diibaratkan sebagai guru yang mengajarnya erti hidup. Saya seolah pandai berbicara mengenai hidup padahal saya sendiri seperti berada dalam sebuah kapal yang takut andai kapal saya tersalah haluan,takut andainya tiba-tiba badai gelombang memukul kapal saya hingga karam. Betapa saya minta supaya Allah selalu memimpin hidup saya ke jalan hidup yang diredhaiNya dan menjadi hamba Allah yang berjaya. Hidup memerlukan ‘kompas’ agar kita menelusuri jalan hidup yang benar mengikut acuan Islam dan supaya kita memilih jalan kebaikan yang diredhai-Nya dan bukan jalan keburukan. Kompas kehidupan itu seterusnya akan memandu kita menjadi hamba-Nya yang bertaqwa dan mendekatkan lagi kita dengan –Nya.

Imam Malik meriwayatkan bahawa Rasulullah bersabda:
Mafhumnya: “Daku tinggalkan untuk kamu dua perkara, kamu tidak akan tersesat selama-lamanya, selama kamu masih berpegang kepada keduanya iaitu Kitab Allah (al-Qur‘an) dan sunnah Rasul-Nya”.

Maka, berpegang teguhlah kita kepada Al-Qur’an As-Sunnah. Itulah ‘kompas’ terbaik hidup kita!.



Hujan masih lagi menimpa bumi tempat tinggal ku..rasa penat baru balik dari sekolah masih belum hilang, sedikit kecewa dan tensen bile tak dapt wat keje ngan baik pada hari ni.Mintak maaf banyak-banyak if ada kekurangan dalam hasil tugasan.hu. Lagi 2 hari lagi sesi persekolahan akan tamat,cuti sekolah yang panjang akan bermula tidak lama lagi.
Titis-titis hujan masih membasahi tanah kampung halaman..rasa sejuk menyelumuti diri.
Hujan..tanda kasih sayang Ilahi pada hamba-hamba-Nya, bayangkan jika tiada hujan, tiada air yang turun dari langit..apa yang akan terjadi? sudah pasti tanah akan kering kontang dan merekah kekeringan, tumbuhan yang kita tanam akan mati kelayuan kerana tidak cukup keperluan untuk tumbuh membesar dan pasti bekalan air untuk manusia di bumi semakin kurang sehingga tidak mustahil manusia akan mati kehausan. SubhanAllah, betapa sayangnya Allah pada kita menurunkan hujan untuk kita semua termasuk makhluk-makhluk-Nya yang lain untuk kelangsungan kehidupan kita di bumi. Jika tiada hujan, maka tumbuhan yang menjadi sumber makanan kepada kita tidak akan membuahkan hasil, jadi bagaimana manusia ingin mendapatkan sumber makanan?, bagaimana petani mendapatkan pendapatan untuk menyara kehidupan keluarga mereka?. Jadi, kita sebagai hamba-Nya kenalah bersyukur dengan rahmat hujan dari Ilahi ,kadang-kadang kita tak nampak kelebihan hujan pemberian Ilahi kepada kita padahal di sebalik kejadian tu, tersirat banyak kelebihan dan kepentingannya. Janganlah kita nak merungut yang hujan menyebabkan kerja kita tergendala atau sebagainya, tu semua Allah nak uji kita..tu baru je sikit Allah nak uji kita..nak tengok kita macammana. Allah baru beri ujian sikit, padahal nikmat Allah lagi banyak dari ujian yang kita dapat. Apa-apa bentuk ujian kat dunia ni sebenarnya nak buat kita sedar akan kesilapan kita dan Allah nak kita kembali kepadanya, tak ke bila kita susah dan di landa ujian , kita kan meminta tolong dari-Nya. Semua ni Allah tak jadikan dengan sia-sia melainkan ada hikmah di sebaliknya.Ujian tu pun tanda kasih cinta-Nya kepada kita, Allah tak nak kita terus dalam kesesatan, Allah nak kita kembali semula kepada-Nya.Jadi bersabarlah dan jadilah hamba-hamba Allah yang bersyukur.


[Ibrahim :7] Dan (ingatlah) ketika Tuhan kamu memberitahu: Demi sesungguhnya! Jika kamu bersyukur nescaya Aku akan tambahi nikmatKu kepada kamu dan demi sesungguhnya, jika kamu kufur ingkar sesungguhnya azabKu amatlah keras.

[Al-Furqan :48] Dan Dialah Tuhan yang menghantarkan angin sebagai berita gembira sebelum kedatangan rahmatNya dan Kami menurunkan dari langit: Air yang bersih suci.
[Al-A'raf :57] Dan Dialah (Allah) yang menghantarkan angin sebagai pembawa berita yang menggembirakan sebelum kedatangan rahmatnya (iaitu hujan), hingga apabila angin itu membawa awan mendung, Kami halakan ia ke negeri yang mati (ke daerah yang kering kontang), lalu Kami turunkan hujan dengan awan itu, kemudian Kami keluarkan dengan air hujan itu berbagai-bagai jenis buah-buahan. Demikianlah pula Kami mengeluarkan (menghidupkan semula) orang-orang yang telah mati, supaya kamu beringat (mengambil pelajaran daripadanya).

Nur
1 Zulhijjah 1430 Hijrah
18 November 2009
19.18 p.m







































Sutera kasih..lagu yg suatu masa dulu (takde lah lama sgt) menjadi pegubat lara, lagu yang menjadikan jiwa sy tenang setelah di landa gundah dan resah yang tiada maknanya di sisi Tuhan. Actually mase beli kaset in-team yg memuatkan lagu ni, sy tak suka sgt dgr lagu ni coz tak faham sgt ape yg nak disampaikan...tapi ble dah mengalami satu situasi yg betul-betul membuatkan hati resah dan membuatkan diri tidak keruan dek kerana masalah yg melanda...tiba-tiba lirik lagu ni tergiang-ngiang di kotak ingatan mase on da way balik kg...tak tau nape tetibe je bait-bait lagu tu muncul di kotak ingatan..mase tu lah rase hati yang pecah semakin bertaut kembali, sedih yg membalut diri kian lerai . Lagu Sutera Kasih membuat jiwa sy tenang, sungguh tak percaya,,,sebuah lagu bisa menenangkan hati yg bergelora. Then, sy selalu dgr lagu tu dgn mp3...sampaikan wat keje kat dapur pon dgr lagu tu.heh. Sy bukan sekadar melayan lunaknya suara penyanyi kump. tu dan bukan sekadar melayan perasan mendengar alunan-alunan muzik yg membelai jiwa,,tapi lebih kepada menghayati maksud yg tersirat di sebalik bait-bait lirik tu. Ternyata,,dengan izin Allah..lagu tu membantu hati sy untuk melawan perasan yg dilanda resah dan dalam kesedihan..alhamdulillah. =)




Sutera kasih ...-In-team

Kian lama terpenjara mencari makna cinta
Dalam ungkap kata bersulam dusta
Bila gerbang rahmat terbuka
Menjelma cinta suci
Sehalus dan selembut sutera kasih
Terbentanglah tersingkap kebenaran
Terlerailah.. terbenam kepalsuan
Tuhan padaMu ada kedamaian
DiribaanMu kebahagiaan
Tiada lagi rasa kesangsian di hati
CintaMu cinta tulus suci murni
KasihMu nan abadi
Bertautlah...bercambahlah cinta
Mengharum dalam jiwa
Meleburkan kerinduaan syahdu pada yang Maha Esa
Sutera kasih membelai..membalut kelukaan itu
Sutera kasih melambai..mengisi kekosongan pengharapan
Rela pasrahkan kehidupan mengharungi cabaran rintangan perjalanan dihadapan
Doa dan titis air mata mendamba sutera kasih agar terus bersemi selamanya..


Synopsis Of the stOrY~

Robot maker, Kronos Heaven, finally develops "Night Tenjo", the perfect male humanoid programmed to be devoted and completely loyal to his lover. The company chooses temp worker Izawa Riko to take part in a 5-day free trial. At first, Riko only sees Night as a household appliance. But when she finds out how deep Night's devotion to herself is, Riko finds herself falling in love with him. Joining the love triangle is Asamoto Soshi, a distinguished young executive at her company who has feelings for her.
As the series progresses, Night begins to develop real human emotions, enabling him to truly love Riiko but also resulting in system malfunctions. When Riiko almost loses Night due to the malfunctions, she realizes that he is the one she really loves...~~Best gaks cite ni..tak abis tgk lagi !..can't wait the next episode!hee


~OkaEri ost absolute boyfriend~

okaeri sweet home
kaeru basho ai wo arigatou
mata heiki na furi wo shite
kanashimi no iro wo nuri tsubushite waratte shimaun desu
shinjiru koto no taisetsu sa wakatteru no ni
iza to iu toki utagatte shimaun desu
karappo no karada nagareru toki ni
uite shimaisou ni naru kedo
anata no koto dakishimetai
kono kimochi ga tsuki ugokasu no
okaeri I’m home
hitokoto de mitasareru kokoro
okaeri sweet home
kaeru basho ai wo arigatou
sweet home
jibun no koto bakari wo kangaeru otona wa zuruin da to
omotte itan desu
demo hisshi de kaeru koto wo
sakenderu hito mo irun da to yatto shittan desu
atari mae no shiawase nanka kono sekai ni hitotsu mo nai
anata no tame sou omoeta
kono kimochi ga tsuki ugokasu no
okaeri I’m home
supiido ga kasoku shiteku mainichi
okaeri sweet home
kawaranai zutto aru keshiki
sweet home
sagashite nakushita
kokoro no kizu ga
tachi mukau tsuyosa ni kawareta no wa
“okaeri” ga atta kara
okaeri I’m home
hitokoto de mitasareru kokoro
okaeri sweet home
kaeru basho ai wo arigatou
sweet home
okaeri I’m home
daijoubu anata ga iru kara
okaeri sweet home
mattete ne mou sugu tsuku kara
sweet home.


Translation

On the way to my sweet home,
I can already hear the words, “You’re home!”*
I am returning to the place that gave me the love that I am so thankful for.
Blotting out my sadness and painting a smile on my face,
I pretend as if everything is alright.
I admit that although I can understand the importance of belief,
It is in the most critical of moments that I doubt myself.
And though this empty body of mine seems to Almost float through the passage of time,
There is this feeling that always carries me forward:
The feeling of longing to hold you in my arms.
Before I could even say, “I’m home!” I could already hear, “You’re back!"
Those very words are enough to cause my heart to brim over.
Returning to my sweet home,
I could already hear the words, “You’re home!”
I am returning to the place that blessed me with a love that I am forever grateful for:
My sweet home.
I truly believe that those Who only keep their own interests at heart are characters of deceit;
But I also know that there are those Who are desperately crying out for change.
Because of you, I have come to appreciate that
There is no such thing as an ordinary happiness in this world...
And it is this knowledge that continues to drive me forward.
Before I could even call out, “I’m home!” I can already hear, “You’re back!”
In this continued acceleration of everyday life...
I could hear the words, “You’re home!” echoing from my sweet home,
And therein lays a scene that remains eternally unchanging,
There in my sweet home.Having searched and having lost,
There are emotional wounds that I have to face.
It was in the power of those simple words
That I drew my strength: the words, “You’re home.”Already I can hear them say, “You’re back!”
Before I could enter, “I’m home!”Indeed, their words are more than enough to fill my heart over.
Returning to the sweetness of home, I can already hear, “You’re home!"
I’m heading back to the place where I owe my debt of gratitude for the love it bestowed upon me:
My sweet home.
I can already hear the words, “You’re home!” As I dream of replying, “I’m home!”
Everything is truly alright now because you are there.
On my way home, I could already hear the words, “You’re back!”Wait for me,
I’ll be soon arriving,
My sweet, sweet home...(^_^)

Related Posts with Thumbnails
Click Me~
Powered By Blogger

Demi masa

About Me

My photo
Seorang hamba Allah yg mengharapkan redha-Nya,mengharapkan petunjuk-Nya dan mengharapkan pimpinan Allah selalu. "Ya Allah,jadikanlah aku hamba-Mu yg sabar dan kuatkanlah hatiku dalam menghadapi ujian dari-Mu dan.. luruskanlah langkahku...luruskanlah hatiku..amiin...".

About this blog

iluvislam

Followers flowers.

My Blog List

FREE PALESTINE